22 June 2015

SOSEJ HOMEMADE

Assalamualaikum.

Alhamdulillah masih berpuasa. hahaha. yang paling sangat best dan rase sunggu bangga adalah berat saya dah turun. saya sungguh gembira. hahaha. setelah berbulan-bulan saya cuba mengurangkan makanan namun berat saya tidak turun, di bulan yang mulia ini, lemak-lemak yang saya sayangi telah menginggalkan saya. hahaha

okey, Kita teruskan kepada resepi sosej kita.

Bahan-Bahan :

1. Isi Ayam
2. Tauhu telur
3. Secubit garam
4. Ground Blackpepper
5. Oregano
6. Bawang Besar
7. Bawang Putih
8. Lada Sulah

Cara- Cara :

 Blend semua skali dan gaul rata. Pastu letak dlm freeze utk 1 jam. Kemudian guna cling wrap gulung mcm dlm gambar dan ikat kiri kan. Last skali rebus utk 10 minit. Biar kan sejuk dan buka dr plastik gulungan. Siap. Simpan dlm freezer.



Nak makan boleh panggang or bakar. Senang giler kan. Boleh buat makan untuk sahur dan berbuka. Haruslah lulus atkins pada siapa yang mengamalkannya. Saya tak buat. Tapi saya suka masak dan cuba. mihmihmih.

Okey, Bye

Love,
Mama Una

No comments: