01 August 2013

Salmon masak Tomato

Dear reader, aku update resepi cepat2 bukan sebab malas..tapi kekangan masa..

ok, bahan-bahan
ikan salmon
tomato
olive oil
blackpepper
bawang besar
bawang putih
spices pilihan sendiri.
puree kurma sesudu
serbuk bilis setengah sudu

sebb aku ni elergik dengan makanan x berape nak masak, so a ku masak this salmon dengan cara aku.
1. aku panggang sikit salmon dengan blackpepper and olive olive.. sekejap je panggang..
2. aku tumis bawang besar yang didadukan dan bawang putih yang diketuk. tumis sampai naik bau, masukkan tomato yang dibuang kulit dan dipotong dadu..masukkan sikit air.
3. kacau sampai mendidih..kemudian masukkan ikan salmon dan sedikit serbuk bilis dan puree kurma sebagai perasa...
siaappp~

1 comment:

ainil fazieda said...

Awww ! mcm menarik jee . Oke , menu berbuka esok lah resepi neyh . Thanx for sharing .