12 March 2013

Whipped patato for baby

yuhuuuu...ehem ehem...pagi tadi bangun lambat..serious lambat..6.30 baru bangun nak solat n prepare makan untuk una bawak bekal g sekolah...tapi, mcam biase kan, xcited nak kasi anak makan, aku gagh jugak prepare whipped potato untuk una..masalahnya whipped ke? hahaha..lantak lah, masakan aku, suke ati aku lah nak buh name ape pun kan..hikhik..


okey, ni cara-cara nak dapatkan whipped potato baby

aku lupa kentang ni name ape...tapi boleh beli kat giant..kentang ni cepat empuk...jadi, bangun  lambat pun x de maslah nak buat okey :)

then, kentang tu, kupas n potong kecik2..senang empuk..pastu aku letak baby peas dan jugak stock ayam..resepi stock ayam aku tak kasi lagi tau..

rebus kentang dalam soploh minit pastu masukkan baby peas dan stock ayam..sambung rebus lagi 10- 15 minit, masukkan satu sudu olive oil then tutup api...

yang ni dah lenyek2 dah..halus mulus je kentang ni..x berketol langsung..ekekee..lepas dah lenyek kentang ni, masuk sikit air rebusan tadi..oh, ye, aku lenyek atas penapis tau..so, mcam tapis lah..jadi tekstur halus..
pastu kat atas tu aku tabur sikit serbuk bilis sangai yang aku buat ari tu...bau memng best ler..ok..siap :)

No comments: