28 March 2013

Baby tomachiken Pasta

Mihmihmih..dah lame aku x post resepi makanan untuk dak gemok kan..alahai, mak bizi noksss..seminggu berkampung di court..penat pinggang mak..aku pun x de mood la nak hapdate resepi..apatahlagi, nak snap gambo mase prepare makanan untuk una...

Today, aku nak share resepi baby pasta...

Bahan-bahan:
1.pasta baby (aku pkai jenama heinz mcm dlm gambar)
2. Sebiji tomato
3.1/4 biji bawang besar
4.air
5.minyak zaiton
6. Stock ayam

Cara-cara:
1. Rebus pasta baby mcm biase..biarkan pasta empuk..aku rebus dlm 6 ke 8 minit mcm tu..
2.pastu masukkan 2 3 titik minyak zaitun dan sejat pasta...ketepikan..
3. Untuk sos, potong bawang, tomato menjadi dadu,..rebus sedikit air dan masukkan bawang dahulu..agak2 dah naik bau, masukkan tomato...
4.pastu bile tomato dah lembik, masukkan stock ayam (oh! Sampai arini aku x share resepi stock ayam)...
5.kacau2 sampai sebati..dan masukkan pasta y di tapis tadi...taraaaa..siap..

6months: jgn lupe blend okey :)

No comments: